Bussgods:
Ska din beställning skickas utanför Umeå så skickas det med Bussgods. Fraktkostnaden varierar beroende på vikt, storlek och sträckan godset ska skickas, du kan själv skatta fraktkostnaden på www.bussgods.se
Betalning
Görs med efterkrav, du betalar när du hämtar ut beställningen hos ditt bussgods.
_________________________________________________________________________________________
Vanliga frågor:
Nedanstående information är hemtad från bussgods hämsida
- Var är mitt paket?
Under "Sök Paket" på www.bussgods.se ser du var ditt paket är, ange fraktsedelsnumret. Detta får du när jag skickat din beställning.
- Hur får jag reda på att min sändning kommit?
Bussgods aviserar normalt sändningarna via SMS eller om mobilnummer saknas ringer dom hemnumret. De kan också avisera via e-post. Om de inte når dig som mottagare skickas ett aviseringskort per post.
- Hur lång tid har jag på mig att hämta mitt paket?
Liggetiden är 14 dagar efter avisering. Därefter går sändningen i retur.
- Vad händer om jag inte hämtar ut min sändning?
Paketet returneras efter 14 dagar. Avsändaren har betalningsansvaret för returfrakten.
- Kan jag skicka någon annan att hämta ut mitt paket?
I de flesta fall går det bra om den som hämtar godset har med sig fraktsedelsnumret och legitimation.
- Jag har köpt en tavla som är skickat med efterkrav, får jag titta på den innan jag betalar?
Nej, efterkravet måste betalas innan du får sändningen i din hand. Om det du beställt är fel eller inte motsvara det du kommit överens med säljaren om, är det en sak mellan dig och säljaren. Bussgods är endast transportör.
- Hur reklamerar jag en sändning?
Är ditt paket skadat eller försvunnet och du vill reklamera det, läs mer under Reklamationer på www.bussgods.se. OBS! Vid förlustanmälan, vänligen vänta 7 - 10 dagar från inlämningsdagen innan du gör reklamationen.